Kui müüd Amazonis, siis müü juba ka eBays

Üha rohkem Eesti ettevõtteid on hakanud huvituma ka rahvusvahelisest e-kaubandusest. Sageli valitakse esimeseks müügikanaliks just maailma suurim – Amazon. Amazoni kõrval on aga ka teine tuntud marketplace – eBay. 2019. aasta andmete järgi on eBay-l 182 miljonit kasutajat üle kogu maailma.

Kuigi Amazoniga võrreldes on eBay väiksem, siis võrreldes teiste tuntud e-müügikanalitega on eBay nii USAs kui ka mujal riikides siiski väga suur tegija. Seda illustreerib hästi fakt, et USAs on eBay 70% suurem kui riigi suuruselt kolmas e-müügikanal – Walmart.

Amazonis on võimalik kasutada kahte erinevat tellimuste haldamise süsteemi. Esimese puhul vastutab tellimuse täitmise eest müüja (FBM ehk Fulfillment by Merchant mudel) ning ja teise ning populaarsema variandi puhul haldab tellimusi ja toimetab tooted klientideni Amazon ise (FBA ehk Fulfillment by Amazon mudel).

FBA mudel on ettevõtetele kindlasti mugavam lahendus. Peale seda, kui ettevõte on toimetanud oma tooted sihtturu riigi Amazoni lattu, toimetab tooted klientideni (ning vastutab ka toodete tagastamiste eest) juba Amazon ise. Logistika on üks keerulisemaid teemasid ning antud mudeli kasutamine annab ettevõttele võimaluse tegeleda rohkem oma toodete turundamise ja müükide kasvatamisega seotud tegevustega.

Ettevõtetel, kes täna juba müüvad Amazonis oma tooteid, on võimalik aga alustada samade toodete müümist ka eBays, kasutades tellimuste haldamiseks ning täitmiseks Amazoni ladu ning selles olevaid tooteid. Amazoni ladudel on võimekus täita tellimusi, mis on tehtud ka väljaspool Amazoni ning tänu erinevatele kolmanda osapoole programmidele on võimalik integreerida eBay Amazoniga. Selliselt täidetakse tellimused Amazoni laost automaatselt ja ettevõtja ei pea manuaalselt tellimustega tegelema. Sealjuures on laoseis alati sünkroniseeritud (laoseis uueneb Amazonis reaalajas vastavalt eBay müükidele).

Nii et müües tooteid Amazonis, on võimalik hakata samu tooteid müüma lisaks ka teistes e-müügikanalites (nagu näiteks eBay) selleks eraldi logistika ning tellimuste haldamise süsteemi üldse üles seadmata. Sellisel viisil kulgeb uue müügikanali testimine väiksema kuluga ning uute müügikanalite lisamine on üsna kiire protsess.

Järgmine uudis

Kontakt

Võta ühendust

Jäta meile oma ettevõtte andmed ja me võtame sinuga ise ühendust võimalike projektide aruteluks.

Liitu uudiskirjaga

Saadame eestimaiste firmade edulugudest teateid. Aegajalt. Ei spämmi.