Soome jaeketid

  1. SOK ja Kesko

Soome turu üheks eripäraks on see, et seal on ainult 2 suuremat jaeketti. SOK ja Kesko turuosad moodustavad kokku üle 80% turust. Seega ei ole Soomes vaja müüa oma tooteid 4-5 ostujuhile, piisab kui teha seda kas kahes või ühes ketis väga hästi.

  1. Müügiprotsess

Oluline on ka aru saada, kuidas täpselt müügiprotsess käib. Kui sellega eelnevalt kogemust pole, siis soovitame siinkohal kindlasti kogemust kaasata. Kettidel on sortimendiaknad vaid 1-2 korda aastas, seega peab kõik olema valmis ajaks kui on võimalus tooted sisse müüa.

  1. Sisenemisstrateegia

Soome turu eripärana saab välja tuua ka asjaolu, et soomlased on tõesti truud oma kohalikule toorainele ja brändidele, eriti selles majandussituatsioonis nagu hetke meil onl. Seega on ülioluline mõista, kuidas ja millise strateegiaga üldse siseneda. Selleks, et aru saada, kas siseneda sama brändi ja kontseptsiooniga nagu koduturul, peaks tegema põhjaliku turuanalüüsi. Selleks omakorda on oluline õppida tundma konkurente, nende positsioneeringut ja paigutust poes ning ka kommunikatsioonsõnumeid. Oluline on tunda ka sihtturgu ning nende eripära. Saame selles kõiges abikäe osutada.

  1. Hinnastamine

Samuti on oluline jälgida hinnastust, kuna Soome näol on tegemist ikkagi lähiriigiga ning ka Eestis on esindatud Prisma poed. Seega on neil ligipääs väljamüügi- ja ostuhindadele koduturul. See on kindlasti oluline koht, mida silmas pidada. Samuti on oluline, et hinna sisse, mida ketile pakkuma minnakse, jääks piisavalt varu turundustegevusteks. Kui tuua turule uus toode, mitte seda üldse toetades, siis on väga suur õnnemäng, kas see hakkab müüma või mitte. Väga suure rahalise kaaluga. Ka siinkohal kindlasti saame toetada ning aidata õige strateegia valikul.

Kontakt

Võta ühendust

Jäta meile oma ettevõtte andmed ja me võtame sinuga ise ühendust võimalike projektide aruteluks.

Liitu uudiskirjaga

Saadame eestimaiste firmade edulugudest teateid. Aegajalt. Ei spämmi.