Kui müüd juba Amazonis, miks mitte müüa ka eBays?

Eesti ettevõtted on üha rohkem huvitatud välismaiste veebipoodide vastu ning sageli valitakse esimeseks veebipoeks just maailma suurim – Amazon. Amazoni kõrval on ka teine tuntud veebipood, milleks on eBay ja millel oli 2019. aasta andmete järgi 182 miljonit kasutajat üle kogu maailma.

Kuigi Amazoniga võrreldes on eBay turuosa pigem väike, on eBay võrreldes teiste populaarsete e-müügikanalitega, nii USAs kui ka mujal riikides, siiski suur mängija. Seda illustreerib hästi fakt, et USAs on eBay 70% suurem kui riigi suuruselt kolmas e-müügikanal, milleks on Walmart.

Amazonis on võimalik kasutada kahte erinevat tellimuste haldamise süsteemi. Esimese puhul vastutab tellimuse täitmise eest müüja (FBM ehk Fulfillment by Merchant mudel) ning ja teise ning populaarsema variandi puhul haldab tellimusi ja toimetab tooted klientideni Amazon ise

(FBA ehk Fulfillment by Amazon mudel). FBA mudel on ettevõtetele mugavam lahendus. Pealse seda, kui ettevõte on toimetanud oma tooted sihtturu riigi Amazoni lattu, täidab tellimused automaatselt, toimetab tooted klientideni ning vastutab ka toodete tagastamiste eest. Logistika on üks keerulisemaid teemasid ning antud mudeli kasutamine annab ettevõttele võimaluse tegeleda rohkem oma toodete turundamise ja müükide kasvatamisega läbi tegevuste, mis aitavad toodetel konkurentsis eristuda ning rohkemate klientide silmade ette jõuda.

Ettevõtetel, kes täna juba Amazonis tooteid müüvad, on võimalik alustada samade toodete müümist eBays kasutades tellimuste haldamiseks ning täitmiseks Amazoni ladu ning selles olevaid tooteid. Amazoni ladudel on võimekus täita tellimusi, mis on tehtud väljaspool Amazoni ning tänu erinevatele kolmanda osapoole programmidele nagu näiteks Joelister, Jazva ja Sellbrite on võimalik integreerida eBay Amazoniga. Selliselt täidetakse tellimused Amazoni laost automaatselt ja ettevõtja ei pea manuaalselt tellimustega tegelema. Sealjuures on laoseis alati sünkroniseeritud (laoseis uueneb Amazonis reaalajas vastavalt eBay müükidele).

Kokkuvõttes tähendab see seda, et müües tooteid Amazonis on võimalik hakata müüma samu tooteid lisaks ka teistes e-müügikanalites nagu näiteks eBay ilma eraldi logistikasüsteemi ning tellimuste haldamise süsteemi üles seadmata. Sellisel viisil kulgeb uue müügikanali testimine väiksema riskiga ning kanalile laienemine on pigem kiire. Sarnaselt Amazonile on ka eBays ettevõtte kanda erinevaid teisi ülesandeid, millega tegeledes saab tagada parima e-müügikanali ning toote müügipotensiaali kasutamise (tootelehte optimiseerimine, poe lehe optimiseerimine, reklaamid, klienditugi jm).

Järgmine uudis

Kontakt

Võta ühendust

Jäta meile oma ettevõtte andmed ja me võtame sinuga ise ühendust võimalike projektide aruteluks.

Liitu uudiskirjaga

Saadame eestimaiste firmade edulugudest teateid. Aegajalt. Ei spämmi.