Eksport ei sobi armunutele

Armunud olla on joovastav. Kes on olnud, see teab. Samal ajal on armunud olemisel ka mitte-nii-positiivseid kõrvalnähtusid -> selektiivne kuulmine ja nägemine, vankumatu usk oma tootesse ning valuline suhtumine turult tulevasse tagasisidesse.

Eksport on üldse täis paradokse. Näiteks ei tööta ekspordis peaaegu mitte kunagi see strateegia, mis ometi töötas ju nii hästi koduturu vallutamisel. Kusjuures, erandid kinnitavad siinkohal vaid reeglit.

Eksport ei sobi ettevõtetele, kes on liialt armunud oma toodetesse. Ekspordi puhul on uue turu tagasiside kuulamise võime lihtsalt niivõrd oluline, et kui see võime on mingilgi määral pärsitud, siis head nahka loota ei ole.

Küll aga sobib eksport ettevõtetele, kel on oma toodetega selline mõistuse abielu, kus vahel ka sädemeid lendab ehk et päris ilma kireta ikka ka ei saa. Nii et – armastage oma tooteid, aga enne eksportima hakkamist võiks armumise periood läbi olla.

Priit Kivinurm

(ehk tähelepanekuid ja mõtteid Eesti ekspordi rindelt vol 1)

 

Eelmine uudis Järgmine uudis

Kontakt

Võta ühendust

Jäta meile oma ettevõtte andmed ja me võtame sinuga ise ühendust võimalike projektide aruteluks.

Liitu uudiskirjaga

Saadame eestimaiste firmade edulugudest teateid. Aegajalt. Ei spämmi.