Lokaliseerimine on kuningas

Cash is the king! Seda teavad paljud. Aga mis on kuningas ekspordis? Super toode? Ambitsioonikas distribuutor? Kopsakas rahakott? Kõik need ja veel paljud teised faktorid on üliolulised, aga paistab, et kuningas on siiski hoopis lokaliseerimine.

Kusjuures, ülioluline on siinkohal mõista, et lokaliseerimine ei võrdu tõlkimisega. Lokaliseerimine sisaldab endas palju enamat. Näiteks Rootsi turule minnes tasub lisada oma e-poe makselahenduste hulka kindlasti ka Klarna. Vaata ka https://export.ee/teenused/e-poe-lokaliseerimine/

Eile analüüsisime ühe oma kliendi e-poe liiklust peale e-poe lokaliseerimist versus enne seda. Rootsist (mis on antud juhul eksportturuks) tulevad külastajad veedavad nüüd 3,5x kauem aega kliendi e-poes kui enne lokaliseerimist. Nädala-kahe pärast peaksime saama teha taolisi numbritele põhinevaid järeldusi juba ka müükide kohta.

Ja täpselt sama oluline on lokaliseerimine ka füüsiliste toodete puhul. Sest see 3,5x kehtib täpselt samamoodi ka füüsilises maailmas. Sa ei suuda seda lihtsalt mõõta.

Priit Kivinurm

(ehk tähelepanekuid ja mõtteid Eesti ekspordi rindelt vol 10)

Eelmine uudis Järgmine uudis

Kontakt

Võta ühendust

Jäta meile oma ettevõtte andmed ja me võtame sinuga ise ühendust võimalike projektide aruteluks.

Liitu uudiskirjaga

Saadame eestimaiste firmade edulugudest teateid. Aegajalt. Ei spämmi.