Kaubamärgi registreerimine
Kaubamärk on tähis, mille järgi tarbija eristab ettevõtja kaupa või teenust konkurentide omast. Kaubamärgi registreerimine ei ole kohustus, kuid see annab kaitse oma tähisele ja õiguse nõuda teistelt kauplejatelt sama või sarnase tähise mitte kasutamist.
Kaubamärgi liigid on:
- Sõnamärk
- Kujutismärk
- Kujutismärk koos sõnalise osaga
- Ruumiline ja heliline märk
Kaubamärk annab selle omanikule õiguskaitse kaubamärgi kujutise ning sellega seotud toodete ulatuses territooriumil, kus kaubamärk on registreeritud.
Kaubamärgi võib registreerida ühes või mitmes riigis, Euroopa Liidu (EL) ulatuses või kogu maailmas. Kaubamärkide registreerimisega tegeleb vastava riigi patendiamet, EL-s Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Amet (EUIPO) ja kogu maailma ulatuses World Intellectual Property Organization (WIPO).
Nagu eespool märgitud, on kaubamärgi registreerimine iga ettevõtja vaba otsus. Samas teatud olukordades tuleb kaubamärk registreerida isegi siis, kui müüja ei pea seda tingimata vajalikuks. Näiteks Amazoni müügiplatvormil on registreerimata kaubamärgita toodete müügivõimalused oluliselt ahtamad, sest paljudele tööriistadele puudub ligipääs. Seetõttu on kaubamärgi registreerimine muutunud e-kaubanduses praktiliselt möödapääsmatuks sammuks. Kaubamärgi registreerimisel tuleb otsustada millises regioonis ja milliste klassifitseeritud toodete lõikes kaitset soovitakse. Kaubamärgi registreerimise avalduse saab esitada kohaliku patendivoliniku vahendusel või täites ise vastava avalduse. Kaubamärgi registreerimise eest peab maksma riigilõivu.
Meie teenused
Kontakt
Võta ühendust
Jäta meile oma ettevõtte andmed ja me võtame sinuga ise ühendust võimalike projektide aruteluks.
Liitu uudiskirjaga
Saadame eestimaiste firmade edulugudest teateid. Aegajalt. Ei spämmi.