Koduväljakueelis ja topeltlöök allapoole vööd

Spordis on koduväljakueelis fakt. Ja sellega ka arvestatakse. Näiteks mängitakse play-off mänge alati võrdselt kodus ja võõrsil, et võtja selguks ikka ausas võistluses. Ja kui sai selgeks, et järgmine WRC ralli toimub Eestis, kuulutati Ott Tänak kohe selle ralli vaieldamatuks favoriidiks. Sest ta tunneb teistest paremini Eesti teid ja teeolusid ehk omab koduväljakueelist. Ja Ott võitiski https://sport.err.ee/1131770/ott-tanak-voitis-ajaloolise-rally-estonia

Olen palju mõelnud, miks need müügistrateegiad, mis koduturul on hästi töötanud, ei tööta sama hästi eksportturgudel. Üheks põhjuseks on tõsiasi, et sageli ettevõtjad ei mõista kui olulist rolli mängib ka ekspordis koduväljakueelis.

Minnes võõrale turule ei kaotata üksnes oma koduväljakueelist, vaid see eelis “antakse” konkurentidele, kelle jaoks on tegemist koduturuga. Nii et Eestis koduväljakueelist nautinud ettevõtjat tabab eksportturul topeltlöök allapoole vööd.

Õnneks on seda lööki professionaalse ettevalmistuse abil võimalik siiski veidi pehmendada. Just nii teevad seda muide ka sportlased – nad valmistuvad eesootavaks olukorraks teadlikult ja professionaalselt.

 

Priit Kivinurm

(ehk tähelepanekuid ja mõtteid Eesti ekspordi rindelt vol 4)

Eelmine uudis Järgmine uudis

Kontakt

Võta ühendust

Jäta meile oma ettevõtte andmed ja me võtame sinuga ise ühendust võimalike projektide aruteluks.

Liitu uudiskirjaga

Saadame eestimaiste firmade edulugudest teateid. Aegajalt. Ei spämmi.