Turundus välisturgudel

Tänapäevased logistikalahendused võimaldavad müüa oma tooteid kasvõi teisele poole maakera. Omaette küsimus on muidugi sellise tegevuse otstarbekus ja majanduslik tasuvus. Ja ka ökoloogiline jalajälg on teema, mida tuleks ja tasuks tänapäeval logistilist lahendust valides juba kohe algusest peale arvesse võtta. Näiteks dropshipping tüüpi lahendused võivad siinkohal ökoloogilise jalajälje probleemi oluliselt kahandada ning ka majandusliku tasuvuse piiri geograafiliselt oluliselt kaugemale nihutada.

Nii et enne välisturgudele laienemist tuleb terve rida väga praktilisi teemasid enda jaoks läbi mõelda ja arvutada. EEa saab sind ka kõiges selles oma kogemusega aidata.

Kõige keerulisemaks teemaks välisturgudele minemisel osutub tavaliselt aga ikkagi müük, sest väljaspool koduturgu pole sul enam ju koduturueelist ja seda nii logistilises kui turutundmise mõttes, aga mis veelgi olulisem – sul puudub uuel turul tuntus. Ja siinkohal tulebki mängu turundus, mis tänapäeval on kolinud suuresti kõiksugustesse digitaalsetesse kanalitesse.

Esimese sammuna pead sa tegema enda toote leitavaks nende jaoks, kes seda otsivad (search enginge optimization ehk SEO). Neid on vaja veenda vaid selles, et nad just sinu käest ostaksid.

Järgmise sammuna pead sa tegema oma toote mugavasti ja kergesti ostetavaks (conversion rate optimization ehk CRO), et suure vaevaga hangitud e-poe külastajad ikka ka ostaksid.

Ning alles kolmanda sammuna tasub hakata panustama reklaamikampaaniatesse (Google, Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest), mis jahivad juba ka neid potentsiaalseid ostjaid, kes alles vaagivad oma vajadusi.

Oma enda e-poe kaudu ka teistesse riikidesse müümine on arvestatav alternatiiv marketplace’idele. Nii mõnigi Eesti ettevõte (näiteks https://www.bredenkids.com/ ja https://www.divestock.com/) on läinud just seda teed, sest selline mudel sobib paremini kokku nende tootmismudeliga ja/või siis tulumudeliga. Samas, on ka näiteid, kus üks ei välista teist.

Võta meiega ühendust ja me aitame sul välja selgitada, kas oma e-poe kaudu müük välisturgudel võiks olla sinu jaoks hea ekspordistrateegia. Ja veelgi enam – me aitame sul selle strateegia ka ellu viia kui otsustad just selle lähenemise kasuks.

Kontakt

Võta ühendust

Jäta meile oma ettevõtte andmed ja me võtame sinuga ise ühendust võimalike projektide aruteluks.

Liitu uudiskirjaga

Saadame eestimaiste firmade edulugudest teateid. Aegajalt. Ei spämmi.