Eksport sobib klaustrofoobidele
Arvestades Eesti turu väiksust, siis ehk kuluks meile kõigile ära paras kogus klaustrofoobiat.
Kuidas ära tunda head eksporditurgu?
Kuna me aga ei ela ideaalses maailmas, siis tuleb otsida tingimusi, mis on võimalikult lähedal ideaalsele.
Reede on hea päev (ekspordist) unistamiseks
Alati tuleb kuskilt alustada. Mina soovitan alustada just unistamisest. Suurelt unistamisest. Reede on selleks hea päev.
Lokaliseerimine on kuningas
Aga mis on kuningas ekspordis? Super toode? Ambitsioonikas distribuutor? Kopsakas rahakott? Kõik need ja veel paljud teised faktorid on üliolulised, aga paistab, et kuningas on siiski hoopis lokaliseerimine.
Kui palju eksport maksab?
Eksportida saab väga erineval viisil. Saab nokitseda oma põlve peal, saab oportunistlikult proovida natuke siit ja natuke sealt, saab valmistuda korralikult ette ja alles siis vajutada gaasi.
Eesti Ekspordi Fond
Eesti Ekspordi Fond investeeriks Eesti ettevõtete ekspordiplaanide elluviimisesse nii nõuga kui ka jõuga.
Lootus ei ole strateegia
Kui ettevõtte ekspordistrateegia sisaldab liiga suures koguses ainet nimega Lootus.
SEE ei ole muna ja kana probleem
Tootearendus ei ole muna ja kana probleem, sest on selge, et enne tuleb õppida turgu tundma ja alles siis kui müügipotentsiaali analüüs annab tootearendusideele rohelise tule, tasub hakata tegelema reaalse tootearendusega.
Koduväljakueelis ja topeltlöök allapoole vööd
Minnes võõrale turule ei kaotata üksnes oma koduväljakueelist, vaid see eelis “antakse” konkurentidele, kelle jaoks on tegemist koduturuga. Nii et Eestis koduväljakueelist nautinud ettevõtjat tabab eksportturul topeltlöök allapoole vööd.
Boost yourself või hoopis calm yourself?
Vaadates enda ümber, siis paistab, et maailm võiks ka tervikuna vajada hoopis maha rahunemist, mitte üles boostimist.
Kontakt
Võta ühendust
Jäta meile oma ettevõtte andmed ja me võtame sinuga ise ühendust võimalike projektide aruteluks.
Liitu uudiskirjaga
Saadame eestimaiste firmade edulugudest teateid. Aegajalt. Ei spämmi.